Holy Prophet Muhammad (saw) said: "One, who gets up in the morning and is not concerned about the affairs of other Muslims, is NOT a Muslim."










PERGI JAHANNAM ZIONIS ...

PERGI JAHANNAM PERTENGKARAN SUNNI-SYIAH ...
" We Muslims are busy bickering over whether to fold or unfold our arms during prayer, while the enemy is devising ways of cutting them off " - Imam Khomeini.

Pages

Sunday, February 12, 2012

Sedutan Ucapan Imam Khamenei.

Salam.

Saya kutip secebis dari ucapan Imam Khamenei dalam “Islamic Awakening and Youth Conference”.

" Diantara masalah besar yang barat telah racuni di negara-negara Islam adalah 2 konsep yang salah. Yang pertama mereka meracuni fikiran bahawa negara Islam adalah negara yang tidak mampu menyaingi negara bukan Islam lain. Mereka meracuni negara Islam dari segi pemikiran bahawa negara/ummat Islam tidak berkemampuan untuk berbuat apa saja - baik dalam arena politik, ekonomi dan saintifik. Mereka berkata kepada negara Islam " Anda negara/ummat yang lemah". Kita negara2 Islam menderita sekian lama dan kita ketinggalan di belakang akibat konsep salah yang dipaksakan ke atas kita. Konsep salah yang kedua yang ditanam barat keatas negara Islam dan ummatnya adalah musuh kita adalah sangat hebat. Mereka meyakinkan kita bahawa Amerika adalah suatu kuasa yang tidak dapat dikalahkan, dan kita tidak mampu membuat barat berundur, dan kita negara Islam mesti bertolak ansur dengan mereka."

Benar, dan itulah pemikiran sebahagian besar orang Melayu Islam di negara ini.

Salam.

No comments:

Post a Comment