Holy Prophet Muhammad (saw) said: "One, who gets up in the morning and is not concerned about the affairs of other Muslims, is NOT a Muslim."










PERGI JAHANNAM ZIONIS ...

PERGI JAHANNAM PERTENGKARAN SUNNI-SYIAH ...
" We Muslims are busy bickering over whether to fold or unfold our arms during prayer, while the enemy is devising ways of cutting them off " - Imam Khomeini.

Pages

Thursday, July 29, 2010

Kempen Bakar Al Quran

Kebencian dunia barat terhadap Islam tak kunjung padam, sedang segolongan orang2 Islam pula beria-ria pula nak ikut trend barat dalam kehidupan. Dipersilakan sedara2, luang sedikit masa untuk baca posting di bawah.

Gereja di AS Kempenkan "Hari Membakar Al-Quran" pada 11 September




Khamis, 29/07/2010 14:11

Gereja di Florida menyerukan agar warga Amerika Syarikat untuk membakar Al-Quran pada tanggal 11 September untuk memperingati ulang tahun kesembilan dari serangan 11 September.

Gereja Dove World Outreach Center di Gainesville, Florida sangat tidak asing dengan berbagai kontroversi, setelah sebelumnya melontarkan pesan kebencian melalui kaos yang bertuliskan “Islam Is Of The Devil” serta “No Homo Mayor” (Tidak Untuk Walikota Homo) merujuk kepada datuk bandar Gainesville yang sekarang Craig Lowe, yang merupakan seorang gay.

Sekarang gereja Gainesville kembali dengan melecehkan umat Islam, melalui kempennya yang mencanangkan "International Burn a Koran Day" (Hari internasional membakar Al-Quran) yang dijadualkan akan berlangsung pada 11 September akan datang.

Menanggapi hal itu, Council on American-Islamic Relations (CAIR) menyerukan umat Islam Amerika untuk menanggapi rencana gila gereja Florida yang mengkempenkan hari internasional membakar Al-Quran, dengan menyelenggarakan pendidikan "Berbagi Al-Quran" pada acara berbuka puasa bersama di bulan Ramadhan, di mana Al-Quran akan dibagikan kepada tetangga, masyarakat, penguatkuasa dan wartawan.

Perwakilan dari gereja Dove World Outreach Center mengatakan bahawa mereka akan membakar Al-Quran di luar gereja pada 11 September dan mendorong orang lain untuk mengikuti langkah gila mereka.

Untuk mengkempenkan idea menghina mereka terhadap Islam tersebut, gereja di Gainesville mewujudkan sebuah halaman di Facebook untuk mengumpulkan sebanyak mungkin orang agar turut serta dalam 'perayaan' pembakaran Al-Quran pada 11 September mendatang.

Menurut mereka halaman facebook mereka tersebut juga bertujuan untuk memberikan 'kesadaran' terhadap masyarakat atas bahaya Islam dan Al-Quran yang menurut mereka boleh membawa orang masuk neraka.

Selain facebook, kempen hari internasional membakar Al-Quran juga dipromosikan melalui video Youtube dengan pendeta Wayne Sapp sebagai 'pengkhutbah'.(fq/alan)

1 comment: